Sizning posilkalaringizni Xitoydan qulay yetkazish

Tel: +99897-460-01-60, +99871-233-03-99

E-mail: info@meest.uz, dir@meest.cn

uz | ru

Siyosat talablari

Jo’natmalarni yetkazib berish muddatlari

Kompaniya O’zbekistonning viloyat markazlari qabul qiluvchilariga jo’natmalarni Xitoydagi ombordan jo’natilgan kundan boshlab quyidagi yetkazib berish muddatlari haqida ma’lum qiladi:

  • Avia jo’natmalari – 7-12 kun

O’zbekistonning boshqa shaharlari va aholi punktlariga yetkazib berish muddati tashuvchining bayotnomada ko’rsatilgan jadvaliga muvofiq belgilanadi (tarqatish punktigacha yetkazib berish yoki manzilli yetkazib berish – Meest Asia) va jo’natma Toshkentdagi XPAJdan o’tganidan so’ng taxminan 1-5 kunni tashkil qiladi.

 

Yetkazib berish muddati bo’yicha kompensatsiya

Standart qoidalar

Kompaniya Xitoydan O’zbekistonga yetkazib berish muddatlari bo’ycha tashuvchining aybiga ko’ra yetkazib berish muddati kechikishi bilan bog’liq bo’lgan e’tiroznomalarni quyidagi vaqtlardan boshlab qabul qiladi va hisoblab chiqadi:

  • Avia yetkazib berish uchun jo’natma ortilgan kundan boshlab 21-kundan so’ng

Kompensatsiya quyidagi formula bo’yicha hisoblanadi:

Har bir kechiktirilgan kun × jo’natmani yetkazib berish narxining 2%, lekin yetkazib berish narxining 100% dan ko’p bo’lmagan miqdorida.

 

Misol uchun, jo’natma ortilgan kundan boshlab 25-kuni mijozga yetkazib berildi. Yetkazib berish narxi 20 dollarni tashkil qildi. U holda kompensatsiya quyidagini tashkil qiladi: (25-21) × (20 × 2%) = $ 1.6

 

E’tiroznoma mijozning Murojaatnomasi orqali shaxsiy kabinetda yoki MyMeest mobil ilovasida jo’natmani amalda olgandan so’ng qabul qilinadi.

E’tiroznomalarni qayta ishlash va tasdiqlash muddati – Murojaatnoma topshirilgan kundan boshlab 1-8 kun. Mablag’lar jo’natma ro’yhatdan o’tkazilgan mijozning shaxsiy kabinetida uning balansiga tushiriladi va undan keyingi hisob-kitoblar uchun ishlatilishi mumkin.

 

Majburiyatlarni bekor qilish bo’yicha alohida qoidalar

Agar jo’natmani yetkazib berishning kechiktirilshi quyidagi sabablarga ko’ra yuz bergan hollarda, muddat bo’yicha e’tiroznomalar ko’rib chiqilmaydi va yetkazib berish muddatining kechiktirilshi kompensatsiya qilinmaydi;

  • XPAJ (O’zbekiston hududida bojxona rasmiylashtiruvi jarayoni)dan o’tgandan so’ng mijoz tomonidan yetkazib berish manzili o’zgartirilganda;
  • Jo’natmani jo’natish vaqtida uni qabul qiluvchi haqidagi ma’lumotlar noto’g’ri ko’rsatilganda;
  • Bojxonada (XPAJ) taqiqlangan, soxta savdo belgili yoki bayonotmoda noto’g’ri ko’rsatilgan boshqa tovarlar ushlab qolinganda.

 

MUHIM! Jo’natmalarni yetkazib berish muddatlari uchun kompensatsiya tijorat jo’natmalariga nisbatan qo’llanilmaydi!

 

Tovarlar uchun javobgarlik

Jo’natmani tashish tarifiga standart sug’urta kiritilgan va kompaniya jo’natmalardagi tovarlarga mijoz tomomidan uning shaxsiy kabinetida yoki MyMeest mobil ilovasida dastlab ko’rsatilgan narxga muvofiq, lekin har bir jo’natma uchun 100$ dan oshmagan miqdorda moddiy javobgarlikni o’z zimmasiga oladi. DIQQAT: Mazkur Siyosatda tavsiflangan «Javobgarlik qoidalaridagi istisnolar» moddasining qaysi bir bandi kuchga kirgan holatlarda, kompaniya tovar uchun javobgar emas.

 

Yo’qotilgan/zarar yetkazilgan holatlarda kompensatsiya to’lash

Standart qoidalar

Kompaniya jo’natmadagi javobgarliklarni bekor qilish qoidalariga bo’ysunmaydigan yo’qolgan, soni kam chiqqan yoki zarar yetkazilgan tovarlar yoki butun jo’natmaning yo’qotilgani uchun e’tiroznomalar qabul qiladi va bayotnomada ko’rsatilgan (deklaratsiya qilingan) narxda hisoblab chiqadi (ammo, har bir jo’natma uchun 150 AQSh dollaridan oshmagan holda), shuningdek yetib kelmagan jo’natmalarni yetkazib berish uchun to’langan pullarini qaytaradi. Kompensatsiya talab qilingan e’tiroznoma, mijozning shaxsiy kabinetida yoki MyMeest mobil ilovasida quyidagi muddatlarda taqdim qilingan Murojaatnomasi orqali qabul qilinadi:

 

  • jo’natma ichidagi tovarlarga zarar yetkazilgan yoki ularning soni kam chiqqan (yetishmagan) taqdirda jo’natmani amalda qabul qilib olingandan keyin 3 kundan kechiktirmagan holda;
  • butun jo’natmaning yo’qolish shubhasi tug’ilgan taqdirda Toshkent shahridagi XPAJ da ro’yxatga olinganidan keyin kamida 22-kundan keyin;
  • jo’natmaning yo’qolganligi dalili tasdiqlangan va unga «Yo’qotilgan» maqomi berilgan taqdirda shu kunning o’zida.

          E’tiroznomalarni qayta ishlash va tasdiqlash muddati – Murojaatnoma topshirilgan kundan boshlab 1-8 kun. Mablag’lar jo’natma ro’yhatdan o’tkazilgan mijozning shaxsiy kabinetida uning balansiga tushiriladi va undan keyingi hisob-kitoblar uchun ishlatilishi mumkin.

 

Kompaniyaning javobgarlik qoidalaridan istisno holatlar

Jo’natma quyidagilarni o’z ichiga olgan taqdirda kompensatsiya talab qilingan e’tiroznoma ko’rib chiqilamydi va tovar va yetkazib berish xizmatlari uchun to’lov puli kompensatsiy qilinmaydi:

  • jo’natmadagi 2 tadan ortiq taniqli savdo belgilariga (brendlarga) ega tovarlar, shuningdek ularning nusxalari;
  • mo’rt (sinuvchan), shuningdek, ishonchli qadoqga ega bo’lmagan katta o’lchamdagi tovarlar;
  • tashilishi taqiqlangan tovarlar.

 

Har bir kategoriya bo’yicha quyida batafsilroq tafsiflar keltirilgan.

 

Javobgarlik qoidalaridan istisno holatlar tavsifi

1. Taniqli savdo belgilariga (brendlarga) ega tovarlar va ularning nusxalari

Pochta orqali amalga oshiriladigan aviajo’natmalar savdo belgilariga ega bo’lgan (brendlarini) bir nusxada tashishga (2 nusxagacha) shaxsiy foydalanish uchun ruxsat beriladi; brend tovarlairning tannarxi shaxsiy kabinetda to’g’ri dekloratsiya qilinishi kerak va har bir jo’natma uchun 100$  dan oshmasligi kerak.

Agar Xitoy, O’zbekiston yoki tranzit mamlakatda bojxona tekshiruvi vaqtida 2 ta nusxadan ortiq brend tovarlari aniqlansa, bojxona nazorati organi bir tomonlama tartibda tovarlarni hech qanday xabarnomasisiz va olib qo’yilgan jo’natma raqamlarini o’z ichiga oluvchi tasdiqlovchi hujjatlarni taqdim etmasdan turib olib qo’yish huquqiga ega.

Olib qo’ylgan tovarlarga jarima solinishi mumkin, unga yo’q qilinishi uchun (utilizatsiyalash) harajatlar qo’shilishi mumkin. Kompaniya yuqorida ko’rsatilgan harajatlarni, shuningdek musodara qilingan tovarning narxini qoplamaydi va bu holatlar yuzaga kelishi uchun javobgar emas.

Intellektual mulk huquqlari buzilganligi tufayli Toshkent shahridagi XPAJda brend tovarlarga ega bo’lgan jo’natmalar ushlab qolingan taqdirda, kompaniya jo’natmani jo’natuvchiga qaytarib berishni ta’minlab bermaydi.

Xalqaro tashish faqat huquqiy egasining ruxsati bilan amalga oshiriladigan brendlar ro’yxati ushbu manzilda.

 

2. Mo’rt (sinuvchan), shuningdek, katta o’lchamdagi tovarlar

Sizning e’tiboringizni shunga qaratmoqchimizki, biz mo’rt (sinuvchan) yuklarni sug’urta qilmaymiz va ular bo’yicha da’volarni qabul qimaymiz.

Mo’rt (sinuvchan) narsalarga panel televizorlari, plastik avtoqismlar (bamperlar, spoylerlar, kapotlar va boshqalar), idishlar, musiqa asboblari, oyna, ocma chiroqlar (lyustralar) va boshqa narsalar kiradi..

 

  • Panelli LED, LCD-televizorlari zavod asl qadog’ida tez sinuvchan katta o’lchamli bo’lmagan tovar bo’lib, yig’ma jo’natmalar bilan (ko’rinishida) xalqaro tashish uchun mo’ljallanmagan. Ko’p qatlamli DSP qutilaridan tashqari, har qanday qadoqlash kamchiliklarga ega bo’ladi va qayta yuklash va kuryer orqali yetkazib berishda televizorni 100 % himoya qila olmaydi. Bunday televizorlarni ombordan jo’natish faqatgina Mijozning javobgarligi va uning yozma tasdig’idan keyin amalga oshiriladi. Meest China ombori ko’p qatlamli DSPdan tayyorlangan qadoqni taqdim etmaydi! Bizning omborimizda televizorlar faqat ko’p qatlamli kartonda qadoqlanishi mumkin, bu shikastlansh xavfini sezilarli darajada kamaytiradi, lekin kafolat bermaydi.
  • Yig’ma jo’natmalarni tashish paytida plastik qismlar osonlik bilan shikastlanishi mumkin. Ushbu turdagi tovar yog’och panjara yoki fanerali qutiga joylashtirilishi kerak. Kompaniya ushbu turdagi qadoqni taqdim etmaydi. Agar yetkazib beruvchi tovarni bizga yuqorida ko’rsatilgan turdagi qadoqda yubormasa, kompaniya yuklarning saqlanganligi uchun javobgar emas va yetkazib berish vaqtida shikastlangan tovarlar uchun da’volarni qabul qilmaydi.
  • Yig’ma jo’natmalarni tashish paytida idish-tovoqlar, oyna, ocma chiroqlar (lyustralar) osonlikcha shikastlanishi mumkin. Ushbu turdagi tovar yog’och panjarali karton yoki ichi po’kak yoki boshqa turdagi to’ldiruvchi bilan to’ldirilgan fanerali qutida qadoqlanishi kerak. Kompaniya qadoqlashning ushbu turini taqdim etmaydi. Agar yetkazib beruvchi tovarni bizga yuqorida ko’rsatilgan turdagi qadoqda yubormasa, kompaniya yuklarning saqlanganligi uchun javobgar emas va yetkazib berish vaqtida shikastlangan tovarlar uchun da’volarni qabul qilmaydi..

 

3. Tashilishi taqiqlangan tovarlar

1-guruh – tashilishi jinoiy javobgarlikka tortilishi ko’zda tutilgan, qonunga ko’ra taqiqlangan tovarlar.

Sizning e’tiboringizni shunga qaratmoqchimizki, ombor jo’natmalarning tarkibini 100 foiz tekshiruvdan o’tkazadi. 1-guruhga mansub tovarlar topilgan taqdirda, tovarni musodara qilish, yo’q qilish va sug’urtalash qoidalarini bekor qilishdan tashqari jo’natuvchi va qabul qiluvchi mamlakatlarning huquq-tartibot organlariga yuboruvchi va qabul qiluvchining ma’lumotlari va manzillari ko’rsatilgan so’rovnoma yuboriladi.

 

  • Hujum va himoyalanish uchun mo’ljallangan o’q otar qurol-yarog’lar va unga o’q-dorilar, sovuq qurol-aslaha va boshqa buyumlar (kastetlar, stiletlar, paralitik suyuqlikli purkagichli ballonchiklar va boshqalar).
  • Qurol-yarog’lar uchun ehtiyot qismlar va aksessuarlar (nishonga olgichlar, qo’ndoqlar, oq’ do’konlari va boshqalar).
  • Qonunda belgilangan tartibda maxsus nazoratga olinadigan giyohvandlik vositalari va psixotrop moddalar, ularning analoglari va “praecursor” lari.
  • Portlovchi, osonyonuvchan va boshqa xavfli moddalar, harbiy aslaha-anjomlar.
  • Radioaktiv moddalar.
  • Murdalar va inson organlari.
  • Davlat qonunlariga muvofiq belgilanadigan xalqning milliy, tarixiy va madaniy merosini aks ettiradigan antikvariat (antiqalar) va buyumlar.

 

2-guruh – pochta jo’natmalari orqali jo’natish taqiqlangan tovarlar

Ikkinchi guruhga mansub tovarlar aniqlangan taqdirda, ombor ularni tashishdan voz kechish va jo’natuvchiga qaytarish huquqiga ega. Shuningdek, bunday tovarli jo’natmalar uchun sug’urta va javobgarlik qoidalari amal qilmaydi.

  • Qadoqlash va qadoq idishi turlaridan qat’i nazar, har qanday kukunsimon moddalar.
  • Gazli zajigalkalar va boshqa suyultirilgan gazli mahsulotlar.
  • Intellektual mulk huquqlarini buzgan holda eksport /import qilinadigan tovarlar.
  • Urug’lar va ko’chat materiallari; hayvon mahsulotlarilan olingan termik ishlov berilmagan oziq-ovqat mahsulotlari.
  • Jonli hayvonlar.
  • Tez ayniydigan oziq-ovqat mahsulotlari (yangi mevalar, hayvon mahsulotlarilan olingan mahsulotlar).
  • Asl qadoqda qadoqlanmagan mahsulotlar.
  • Asl qadoqda qadoqlangan og’irligi 10 kg dan ortiq bo’lgan oziq-ovqatlar.
  • Zargarlik buyumlari, qimmatbaho bank qog’ozlari va metallar.
  • Har qanday shakldagi pul va pul hujjatlari: to’lov topshiriqlari, cheklar, vaucherlar, qimmatli qog’ozlar, obligatsiyalar, kuponlar, aktsiyalar, kredit kartalari.
  • Spirtli ichimliklar, dori preparatlari, tamaki mahsulotlari.
  • Odobsizlik va axloqsizlik mazmunidagi narsalar, seks-o’yinchoqlar va pornografiya.
  • Qurol-yarog’ saqlashga ruxsatnoma, mehnat daftarchalari, harbiy biletlar, pasportlar va shaxsni tasdiqlovchi boshqa hujjatlar.
  • Jahon transport assotsiatsiyasi tomonidan tashilishi taqiqlangan buyumlar.
  • Tarkibi yoki qadoqlanishiga ko’ra ombor xodimlari, tashuvchi yoki aholiga xavf tug’dirishi, boshqa jo’natmalarni, uchinchi tomonning jihozlarini yoki mol-mulkini iflos qilishi yoki zarar yetkazishi mumkin bo’lgan buyumlar.

 

DIQQAT, MUHIM!

Kompensatsiya olish tartibini osonlashtirish uchun quyidagi ko’rsatmalarga rioya qiling.

  1. Buyurtma berishda, jo’natishning haqiqiy qiymatini ko’rsating.
  2. Buyurtmani qabul qilayotganda darhol O’zbekiston bo’ylab yetgazib beruvchi kompaniyaning mas’ul xodimi ishtirokida buyurtmaning holatini tekshiring.
  3. Buyurtmaning holatiga taalluqli e’tirozlar bo’lsa, qabul qilish va topshirish dalolatnlmasi ba da’voni rasmiylashtiring.
  4. «Tasdiqlash bilan konsolidatsiyalash» xizmatida kompensatsiya masalasidagi Murojaatnomani yaratishda, qadog’ining tashqi tomondan shikastlangan jo’natma yoki jo’natmadagi tovarlarning yetishmasligi fotosuratini kiriting.
  5. Jo’natmadagi tovar yetishmasligi to’g’risida da’voni berishda («Tayyor yuk» va «Tasdiqlash bilan konsolidatsiyalash» xizmatlari) qadoqning shikastlanganligiga va buni tasdiqlovchi fotosuratlaringiz borligiga ishonch hosil qiling.

 

Jo’natmaning og’irligi noto’g’ri ko’rsatilishi bilan bog’liq e’tiroznomalar

Kompaniya mijozga yetkazib berish xizmati uchun hisob-kitob chiqarilganda, uskunaning nosozligi tufayli yuklarning og’irligi sezilarli darajada oshib yuborilgan taqdirda kompaniya kompensatsiya beradi. “Sezilarli darajada oshib ketgan” deganda 5 kg gacha bo’lgan jo’natmalarda kamida 100g va 5kg dan yuqori bo’lgan jo’natmalarda kamida 5% farq tushuniladi. Jo’natmaning og’irligini osirib yuborganlik haqidagi da’vo berish uchun yetarli bo’lgan shartlar bo’lib  jo’natmaning qadog’i buzilmaganligi va tarozida uning haqiqiy vazni ko’rinib turgan fotosurat hisoblanadi. Mablag’lar jo’natma ro’yhatdan o’tkazilgan mijozning shaxsiy kabinetida uning balansiga tushiriladi va undan keyingi hisob-kitoblar uchun ishlatilishi mumkin. Kompensatsiya bo’yicha da’volar, mijozlarga xizmat ko’rsatish bo’yicha menejerlar tomonidan da’vo topshirilganidan so’ng 15 kun ichida ko’rib chiqiladi.

 Yetkazib berish muddatlarini aniqlash va ularni izohlash

Manzilga yetkazib berish muddatlari – jo’natmani Xitoydan jo’natilgan kundan boshlab, jo’natma maxsus kuzatuv belgisi bilan mijoz tomonidan qabul qilgan paytigacha hisoblanadi.

Bo’limga yetkazib berish muddatlari – jo’natmaning belgilangan topshirish punktiga maxsus kuzatuv belgisi bilan yetib kelgan kunidan boshlab hisoblanadi.

«Meest Asia» bo’limida jo’natmani bepul saqlash muddati – 3 kun.

Jo’natmani saqlash muddati tugagandan so’ng siz jo’natmani saqlash uchun, O’zbekiston bo’ylab yetkazib berish tarif rejasiga muvofiq haq to’laysiz. Shuningdek, jo’natmalar, Toshkentdagi markaziy bo’limga qaytarilishi va uch oy ichida talab qilinmagan hollarda utilizatsiya qilinishi mumkin.

Jo’natmaning yuboruvchiga qaytarib berilishi

Jo’natma Toshkent bojxonasi tomomnidan ushlab qolingan taqdirda (brendlar va tovar belgilarining intellektual mulk huquqlarini buzish holatlari bundan mustasno), kompaniya mijozning roziligi bilan, qaytarib berishning qo’shimcha ta’riflari va qoidalariga ko’ra jo’natmani jo’natuvchiga qaytarilishini amalga oshiradi.

 

Fors-major vaziyatlar

(yengib bo’lmaydigan vaziyatlar)

Yengib bo’lmaydigan hodisalar sodir bo’lgan taqdirda (tabiiy ofatlar, harbiy harakatlar, epidemiyalar, ish tashlashlar va h.k.) e’tirozlar siyosati qo’llanilmaydi. Kompaniya mijozlarni fors-major (favqulodda) vaziyatlarning kelib chiqishi haqida ogohlantirishga majburdir. Bunday ogohlantirishdan so’ng, kompaniya ushbu e’tirozlar siyosatida bayon etilgan majburiyatlarini bajarmaslik huquqiga ega bo’ladi.

uz | ru
Scroll Up
WordPress Lightbox